Onze aanpak, onze trots!

Wij zijn trots op onze werkwijze. We doen namelijk diepgaand onderzoek voordat we starten met het ontwerpen van jullie visuele identiteit. Dat doen we in de vorm van een ID-onderzoek.

Stap 1: het ID-onderzoek
Even weg van de dagelijkse werkplek zorgt voor ruimte in je hoofd en een frisse blik. In een horecalocatie in de natuur voeren we in een ochtend een gedegen gesprek over wat je bedrijf is en waar het voor staat. Waarom doen jullie wat je doen, wat zijn de kernwaarden en wat zijn de behoeften van de mensen in de organisatie en van je klanten?

Het onderzoek duurt ongeveer 2,5 uur. Lisette voert voornamelijk het gesprek en Esther ontwerpt tegelijkertijd een voorstel voor de designrichting: kleur, vorm, typografie en beeld. Aan het eind van het onderzoek presenteert zij kort haar bevindingen.

Lisette & Esther tijdens een ID-onderzoek

ID-kaart
Het gesprek leggen we voor jullie vast op een ID-kaart (Bekijk voorbeeld) met daarin:

  • Een kort profiel van jullie bedrijf
  • Kernwaarden en kertaken
  • Advies voor de richting van kleur, typografie en beeld

Stap 2: het ontwerpproces
Op basis van de ID-kaart gaan we ontwerpen. Jullie ontvangen allereerst een schets van het logo: de basis van een visuele identiteit. Deze schaven we bij totdat jullie 100% tevreden zijn. Want alleen blije klanten worden trotse klanten!

Uit het logo komt de rest van de huisstijl voort: de kleuren, onderscheidende vormen en de lettertypes voor on- en offline gebruik.

Het beeldconcept presenteren we aan de hand van 5 beelden in 1 stijl. Met daarbij een advies om deze aan te kopen of ze zelf te laten maken (foto, video of illustraties). Hierbij houden we natuurlijk rekening met jullie budget.

De logo‘s, vormen, kleurnummers en beelden leggen we vast op een huisstijlkaart. Deze dient als korte, krachtige briefing voor jullie zelf en voor jullie creatieve partners: vormgevers, webbouwers en fotografen.

Stap 3: jullie uitingen
We kunnen vervolgens de visuele identiteit doorvoeren in al jullie uitingen: brochures, websites, kaartjes, et cetera. Mochten jullie dit zelf willen doen of met jullie vaste partners dan kan dat natuurlijk ook!

Wijzelf vallen vooral op door onze werkwijze. We doen namelijk diepgaand onderzoek voordat we starten met het ontwerpen van jullie visuele identiteit. Dat doen we in de vorm van een ID-onderzoek.

Stap 1: het ID-onderzoek
Even weg van de dagelijkse werkplek zorgt voor ruimte in je hoofd en een frisse blik. In een horecalocatie in de natuur voeren we in een ochtend een gedegen gesprek over wat je bedrijf is en waar het voor staat. Waarom doen jullie wat je doen, wat zijn de kernwaarden en wat zijn de behoeften van de mensen in de organisatie en van je klanten?

Het onderzoek duurt ongeveer 2,5 uur. Lisette voert voornamelijk het gesprek en Esther ontwerpt tegelijkertijd een voorstel voor de designrichting: kleur, vorm, typografie en beeld. Aan het eind van het onderzoek presenteert zij kort haar bevindingen.

Lisette & Esther tijdens een ID-onderzoek

ID-kaart
Het gesprek leggen we voor jullie vast op een ID-kaart (Bekijk voorbeeld) met daarin:

  • Een kort profiel van jullie bedrijf
  • Kernwaarden en kertaken
  • Advies voor de richting van kleur, typografie en beeld

Stap 2: het ontwerpproces
Op basis van de ID-kaart gaan we ontwerpen. Jullie ontvangen allereerst een schets van het logo: de basis van een visuele identiteit. Deze schaven we bij totdat jullie 100% tevreden zijn. Want alleen blije klanten worden trotse klanten!

Uit het logo komt de rest van de huisstijl voort: de kleuren, onderscheidende vormen en de lettertypes voor on- en offline gebruik.

Het beeldconcept presenteren we aan de hand van 5 beelden in 1 stijl. Met daarbij een advies om deze aan te kopen of ze zelf te laten maken (foto, video of illustraties). Hierbij houden we natuurlijk rekening met jullie budget.

De logo‘s, vormen, kleurnummers en beelden leggen we vast op een huisstijlkaart. Deze dient als korte, krachtige briefing voor jullie zelf en voor jullie creatieve partners: vormgevers, webbouwers en fotografen.

Stap 3: jullie uitingen
We kunnen vervolgens de visuele identiteit doorvoeren in al jullie uitingen: brochures, websites, kaartjes, et cetera. Mochten jullie dit zelf willen doen of met jullie vaste partners dan kan dat natuurlijk ook!

Klantrecensie

EFFECTIEF & EFFICIENT

‘De intake begon met een gesprek over beeld, waarna Esther alvast aan de slag ging. Dit terwijl Lisette en ik de intake voortzetten over de kernwaarden en kerntaken van Skouts. Direct na afloop van deze intake kon Esther alvast het concept-beeldmateriaal met mij bespreken. Dit werkte zeer goed. Beter dan eindeloos over en weer mailen van materiaal en nieuwe versies. Binnen het bedrijf zijn ze perfect op elkaar ingespeeld, waardoor er effectief en efficiënt wordt gewerkt. Ik zou Esther en Lisette absoluut aanraden aan anderen en heb dit ook al gedaan.’

Carole van der Linden
Directeur
Skouts

Klantrecensie

SNEL & ZONDER GEDOE

‘Voor mijn bedrijf Tr8comm had ik een nieuwe huisstijl en een website nodig. Merk Makeover had slechts een gesprek nodig om hiermee aan de slag te gaan en tot een mooi resultaat te komen. Esther en Lisette blijven dicht bij zichzelf en beloven alleen dingen waarvan ze ook zeker weten dat ze het waar kunnen maken. Hun aanpak is ideaal voor mensen die eigenlijk een nieuwe identiteit voor hun bedrijf nodig hebben maar die bij de gedachte aan ‘teveel tijd en gedoe’ toch geen stappen zetten. Esther en Lisette geven je het prettige gevoel dat zij alles voor je regelen.’

Richard Goulooze
Eigenaar
Tr8Comm